Ce face HoReCa in 2021?

Ce face HoReCa in 2021?

Indiferent dacă faci parte din nișă sau nu, este imposibil să nu auzi măcar o dată pe zi acronimul Horeca. Fie că vorbim de serviciu, de o ieșire cu prietenii sau ne uităm la știri, Horeca e omniprezentă. Evident, dacă te afli pe o plajă din Maldive făcând scuba diving sau prin cine știe ce resort all inclusive din Grecia, e clar că regula nu se aplică și pentru tine :).

 

Anul 2020 a dat peste cap toate calculele în orice domeniu, dar dacă punem întrebarea “ Ce domeniu a fost cel mai afectat de pandemie?”, răspunsul este unul singur: HoReCa. Începând de la business-uri până la angajați sau chiar și clienți, industria hospitalității a suferit poate cel mai mare declin din istoria sa, fiind sinonim cu un restart care aparent vine și cu o doză mare și rece de negativism din partea populației.

 

Așadar…ce înseamnă restartul în HoReCa?

Înainte de a dezvolta subiectul, trebuie să plecăm de la următoarea premiză: nu este vorba doar despre tine, doar de business-ul tău sau doar de România, este vorba de un fenomen global. Cum ar putea reprezenta această realitate un avantaj pentru antreprenori? Imaginează-ți că ți-ai fi dorit să-ți deschizi o afacere în Horeca înainte de pandemie, când industria funcționa la capacitate maximă și părea că niciun potop nu are cum să o oprească din drumul puternic ascendent pe care îl parcurgea. Nu-ți spunem că nu ai fi reușit să-ți crești afacerea, dar suntem convinși că drumul era unul lung, plin de obstacole și muncă asiduă. Cu siguranță nu e floare la ureche nici acum, dar există două liste de întâmplări pe care oricine ar trebui să le ia în calcul atunci când vine vorba de un business în industrie.

1. Înainte de pandemie

 Daca nu aveai fie vad comercial, fie reputație bună prin rândul clienților, era dificil să reziști.

Cu puțină publicitate și echipă serioasă angrenată în proiect, puteai supraviețui. Dar ca să scalezi afacerea, aveai nevoie de investiții proporționale cu nivelul la care doreai să ajungi. Totuși, oare era sigur că vei ajunge acolo?

Când oferta este mai mare decât cererea, intervine canibalismul și licitația. Concurența te obligă să crești calitatea serviciilor ( ceea ce este și normal ), dar să umbli și la preturi.

Categoria ‘’cetățeanului turmentat’’ era destul de restrânsă. Pentru a fi cu adevărat prezent pe piață, singura strategie viabilă era aceea de a ‘’fura’’ clientelă de la concurență. 

Dacă erai mare, nu aveai motive să-ți faci griji de categoria celor mici. Dacă erai mic, era aproape imposibil să-i ajungi pe cei mari.

2. În prezent

Cei care au știut să se adapteze la condițiile actuale, au rezistat. Ceilalți, nu. Tocmai din acest motiv, anul trecut foarte multe business-uri s-au reprofilat și au trecut la zona de take away, delivery.

Au fost amânate evenimentele, festivalurile, târgurile și lista continuă. Ca un mic vulcan ce așteaptă să erupă, tot în acest mod va fi și zona aceasta atunci când restricțiile vor fi relaxate aproape în totalitate. 

Distanța dintre cei mari și cei mici a scăzut considerabil. Evident, brandurile mari au avantajul consacrării și al renumelui, pe când cele mici au avantajul că pornesc de la același nivel cu restul. 

Încrederea angajaților vizavi de HoReCa este în scădere. Vor fi necesare eforturi atât financiare, cât și condiții sporite de muncă pentru ca aceștia să ți se alăture.

Privind cu atenție la listele de mai sus, ne dăm seama că ambele conțin atât plusuri, cât și minusuri. Important este să le conștientizăm și să facem tot posibilul pentru a le aduce în avantajul nostru.

 

Ce urmează pentru HoReCa?

Bine ar fi să știm cu exactitate :). Ceea ce putem confirma este faptul că odată cu micșorarea cazurilor de Covid-19, coroborat și cu vaccinarea populației, tendința și interesul pentru industria hospitalitatii cresc. În concluzie, dacă ar exista un moment perfect pentru a intra sau a reintra în circuit, acesta pare să fie acel moment.

 

Tu ce părere ai?

Ce face HoReCa in 2021?

Contigrup

la aug 3, 2023

Boxed:

Sticky Add To Cart

Font: